alt wzbogacenie okładki

Klienci zawsze poszukują rozwiązań i starają się podnieść walory estetyczne swoich publikacji. Dotyczy to zwłaszcza publikacji o znaczeniu marketingowym, jak kalendarze książkowe, planery książkowe, notesy businessowe, czy karta menu. Oprócz szeroko stosowanych metod uszlachetniania druków bardzo często klienci starają się dodatkowo wzbogacić okładkę takich publikacji, aby podkreślić efekt wyjątkowości. Powszechnie wiadomo, że w takich publikacjach najbardziej narażone na uszkodzenia są narożniki okładki, pomimo, że oprawa tych publikacji
jest zazwyczaj oprawą twardą.
Zakuwanie narożników narożnikami introligatorskimi Co wspólnego mają metalowe narożniki z oprawą notesów, planerów, czy kalendarzy książkowych? Metalowe narożniki mocujemy do książek w twardej oprawie, segregatorów, menu restauracyjnych itp. Wtedy w tych pozycjach rogi są w rzeczywistości metalowe.

Narożniki metalowe mają wiele różnych rozmiarów, kształtów, ozdób i powierzchni. Większość rogów jest kwadratowa, niektóre są zaokrąglone. Powierzchnie mogą być błyszczące, trawione, matowe lub wytłaczane, srebrne lub złote. Oprawy twarde mające zakończenie metalowe są bardziej wytrzymałe i na półkach domowych doskonale się prezentują. Takie oprawy książkowe, zeszytowe czy też kalendarzy to doskonały prezent. Wzbogacone oprawy okładek można stosować do wielu publikowanych książek, kalendarzy, katalogów oraz wielu innych wydrukowanych produktów. Każde wydanie publikacji powinno być w jakiś sposób oprawione. Rodzaj oprawy jest oczywiście zależny od tego, do czego będzie przeznaczone i do jakiej danej pozycji będzie skierowane.
Zależy wszystko od budżetu wydawcy i oczekiwań klienta. Książka, która ma trafić do masowego odbiorcy jest wykonana najczęściej w oprawie miękkiej klejonej, jeżeli jednak grono odbiorców
jest bardziej węższe, można pokusić się o wydanie publikacji w oprawie twardej. Podobnie sprawa wygląda przy drukach reklamowych, broszurach i katalogach. Jeżeli katalog ma trafić do kluczowego klienta, warto, aby wyglądał ekskluzywnie, może też być spersonalizowany, w takim przypadku doskonale się sprawdzi oprawa klejona lub spiralowana. Natomiast broszura reklamowa, która jest dokładana do zakupionego towaru i jest tylko bezpłatnym dodatkiem może być wykonana w formie oprawy zeszytowej.

Jakie korzyści odnosimy z zakuwania narożników?

– Chroni rogi publikacji przed podwijaniem, wyginaniem, łamaniem
– Zwiększa postrzeganą wartość produktu
– Jest bardzo charakterystyczny przez co produkt zostaje wyróżniony
– Nadaje publikacji wyjątkowy charakter
– Podnosi estetykę produktu